Start arrow Historia modelu arrow Historia modelu : Fiat Panda - Próba ogarnięcia tematu
Home    Kontakt    
Menu serwisu
Start
O klubie
Historia modelu
Zloty,Spoty,Wyprawy
Galeria Fanklubu
Linki
Napisz do nas
Zgłoś błąd
REGULAMIN
Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Forum
Wejdź na Forum
Zarejestruj się
Ostatnio dodane
Historia modelu : Fiat Panda - Próba ogarnięcia tematu

                                                            

                                                             

 

Fiat Panda

( Próba ogarnięcia tematu w opracowaniu : Sutjeski)


 

 

I. Panda na resorach.

 

Produkcja Pandy rozpoczęła się na przełomie 1979 i 1980 roku. Na początku dostępna była w dwóch wersjach: 30 i 45. Wersje te różniły się zastosowanymi silnikami – 30 miała silnik 652 ccm, rodem z malucha, a 45 – silnik 903 ccm, pochodzący z Fiata 127. Obie wersje miały gaźniki, czterobiegowe skrzynie i zawieszenie tylne na pojedynczych wzdłużnych resorach piórowych.

Zewnętrznie różniły się umiejscowieniem szczelin wlotu powietrza do silnika w blaszanej atrapie. 30 miała szczeliny po prawej stronie, 45 po lewej. Obie wersje miały siedzenia tzw. hamakowe – tapicerowane maty rozpięte na rurkowych szkieletach.

Prawdopodobnie w 1982 r. na bardziej wymagających rynkach wersja 30 została zastąpiona przez 34, z gaźnikowym silnikiem 843 ccm, takiej samej konstrukcji, jak 903, ale o skróconym skoku tłoka. Na rynku włoskim ta wersja prawdopodobnie nie występowała. Tam do 1985 roku utrzymywała się wersja 30 z dwucylindrowym kaszlakiem.

W końcu 1982 roku rozpoczęto produkcję bogatszej wersji 45 Super. Różniła się od zwykłej 45 pięciobiegową skrzynią, lepszymi siedzeniami, plastikową atrapą i bogatszym wyposażeniem.

W 1984 r. na rynku niemieckim występowały trzy wersje przednionapędowej pandy: 34, 45, 45 Super. Na rynku angielskim były w sprzedaży tylko 45 i 45 Super, a na włoskim w 1985: 30 w trzech poziomach wyposażenia – L, CL, Super oraz 45 Super. Ciekawostką są bogatsze wersje Pandy 30 – CL i Super. Miały one np. przyciemniane szyby, wycieraczkę tylniej szyby, tylną półkę, uchylne tylne szyby i lepsze siedzenia. Żadna z wersji nie miała już blaszanych atrap, zastąpiły je plastikowe ze skośnymi paskami.

Pandy na resorach były także produkowane pomiędzy 1981 a 1986 rokiem na licencji w Hiszpanii pod nazwą Seat Panda. W 1987 roku Seat przeprowadził facelifting modelu i zaczął go sprzedawać pod nazwą Marbella. Ale to już inna historia…

 

45 Super z 1984

 

Dane Pand na resorach

 

 

30

34

45

45 Super

Układ

2 OHV

4 OHV

4 OHV

4 OHV

Pojemność

652 ccm

843 ccm

903 ccm

903 ccm

 Śr. Cylindra

77 mm

65 mm

65 mm

65 mm

Skok tłoka

70 mm

63,5 mm

68 mm

68 mm

Moc

30 KM/5500 obr.

34 KM/5800 obr.

45 KM/5600 obr.

45 KM/5600 obr.

Moment

45 Nm/3000 obr.

60 Nm/3100 obr.

65 Nm/3000 obr.

67 Nm/3100 obr.

Biegi

4

4

4

5

Masa

650 kg

700 kg

700 kg.

700 kg

Vmax

115 km/h

125 km/h

140 km/h

140 km/h

0-100 km/h

36 s.

23,5 s

18,5 s

18,5 s

Spalanie

 

 

 

 

przy 90 km/h

5,4l/100 km

5,1 l/100km

5,0 l/100km

4,8 l/100km

przy 120km/h

_

_

7,0 l/100km

6,7 l/100km

miasto

7,4 l/100km

7,5 l/100km

7,1l/100km

7,1 l/100km

 

 

Wyniki testu Pandy na resorach

 

 

 

Panda 45 Super (UK 1983)

V max

133 km/h

0-96 km/h

17,1 s

Śr. Spalanie

 

w teście

7,5 l/100km

na trasie

6,0 l/100km

 

45 z 1980

 

 



Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętasz hasła?
Nie masz konta? Załóż je sobie
Gościmy
Brak użytkowników online